Hulladék átvétel feltételei
Közület/Céges fémhulladék leadás alapvető feltételei:
- Kereskedelmi keretszerződés/ Ügyletenként Írásbeli megállapodás szükséges
- Szállítólevél (Szabályosan kitöltötve)
- Értékesítő cég neve, címe, adószáma
- Vevő cég neve, címe, adószáma
- Fémhulladékot szállító jármű típusa és rendszáma
- Szállított anyagok megnevezése (ha több, akkor fajtánként)
- Fémhulladék vámtarifaszáma, HAK kód
- Dátum, bélyegző, aláírás
- Szükséges az eladónak KÜJ- KTJ szám is, amennyiben a törvényben meghatározott mennyiséget meghaladja a leadott mennyiség az adott évre vonatkozóan
- Amennyiben az átadó a cég képviseletére nem jogosult, abban az esetben céges meghatalmazás szükséges részére
- Ha mindkét fél rendelkezik fémkereskedelmi engedéllyel, abban az esetben anyagkísérő okmány kitöltése szükséges
A fentiekben leírtak hiányában nem tudunk fémhulladékot átvenni!
Fémhulladékot minden magyarországi adószámmal rendelkező természetes személy és/vagy jogi személy, az arra jogosult fémkereskedelmi engedéllyel rendelkező cégnek értékesíthet csak.
Magánszemélyek fémhulladék leadásának alapvető feltételei:
- Csak 18. életévét betöltött személyek adhatnak le fémhulladékot
- Személy igazolvány
- Lakcímkártya
- Adóazonosító kártya
- Magánszemélyeknek egy nap maximum 100.000 forint fizethető ki készpénzben